Reguli

Reguli de joc

1. Instructiuni generale
Airsoft, este un joc de echipa, militaro-sportiv.
La joc sunt admise persoanele psihic stabile, care au atins varsta de 18 ani care sunt de acord cu regulile de joc.
2. Obiectivele si derularea jocului
In joc participa doua sau mai multe echipe.
Jocul se deruleaza dupa un scenariu bine determinat anterior. Obiectivele si scopurile jocului, timpul inceperii si opririi, hotarele terenului de joc sunt determinate inaintea inceperii jocului, de scenariul ales sau de echipele participante la joc.
Derularea jocului, indeplinirea scopurilor indicate, respectarea regulamentului pot fi, dar nu este obligatoriu sa fie, controlate de arbitri delegati cu acordul echipelor participante la joc. Deciziile si indicatiile arbitrilor nu se pun in discutie pe parcursul jocului.
3. Reguli generale
a. Se interzice participarea la joc fara ochelari de protectie.
b. Airsoft-ul este un joc de onoare si fair play, fiecare trebuie sa recunoasca cand este lovit.
c. Jucatorul eliminat are obligatia de a purta vesta reflectorizanta, in scopul de a semnaliza ca este in afara jocului.
d. Se interzice deschiderea focului asupra jucatorilor declarati morti sau a persoanelor ce nu participa la joc (localnicilor, turistilor, curiosilor etc.).
e. Problemele, indiferent de natura lor, nu se rezolva pe terenul de joc. Este interziza folosirea unui limbaj vulgar la adresa jucatorilor atat in timpul jocului cat si in pauzele dintre jocuri.
f. Orice nemultumire legata de desfasurarea jocului se comunica la liderul de echipa.
g. Se interzice focul neochit.
h. Se interzice participarea la jocuri a persoanelor in stare de ebrietate sau sub influenta drogurilor.
i. Nu sunt admise la joc persoane cu cazier juridic.
j. Este interzisa purtarea gradelor si insignelor militare, conform legislatiei in vigoare.
k. In afara zonei de joc este interzisa purtarea echipamentului tactic (toc pistol, vesta tactica, etc.).
l. Se interzice folosirea replicilor airsoft in zone cu public.
m. In afara zonei de joc replicile de airsoft se transporta acoperite (huse, cutii, etc.)
4. Replicile
a. Replici la arme de infanterie: la utilizarea in joc se accepta replica din material plastic sau aliaje usoare, de productie industriala, care se afla in regim de libera vanzare si care sunt adaptate pentru tragerea cu bile de plastic BB calibrul 6 mm. Viteza de iesire a bilei din teava nu trebuie sa depaseasca:
• max 110 m/s - MED 1m*.
• 110 - 125 m/s - MED 7m*.
• 125 - 140 m/s - MED: 15 m - 130+ single only*.
• 140 - 170 m/s - MED: 25 m - 150+ spring only*.
* MED (minimum engagement distance) - distanata minima la care e permisa tragerea.
* Vitezele sunt indicate pentru bilele cu masa de 0,20 grame, si se calculeaza ca medie a 5 trageri cu hop-up reglat la minim.
* Replicile SAW mai adauga +5m la MED si au viteza maxima 125 m/s. 
b. Mijloace pirotehnice: se accepta doar cele fabricate pentru jocul de airsoft si vandute in magazinele de specialitate.
c. Arme albe: în calitate de imitator a armelor albe se admite utilizarea copiilor executate din plastic sau duraluminiu, dar care nu au suprafete ascutite sau muchii taioase.
d. Toti jucatorii sunt obligati sa-si masoare puterea replicilor pe care le detin. Deasemenea dupa orice modificare care poate influenta puterea replicii, jucatorul are obligatia de a o masura din nou.
5. Echipamentul de joc
Orice ranire cauzata jucatorului ce nu purta echipament de protectie adecvat este imputabila doar acestuia.
6. Jucator eliminat (declarat "mort")
Se considera ca un jucator este lovit/mort daca este atins de o bila oriunde pe corp sau in echipament (replica, haine, etc.). Se iau in considerare si bilele coechipierilor si deasemenea si bilele ricosate din diverse parti.
7. Somarea adversarului
a. Daca 2 jucatori se intalnesc fata in fata la o distanta care nu mai prezinta siguranta au de ales sa se retraga amandoi sau sa se declare morti amandoi.
b. Daca doar unul il surprinde pe celalalt atunci distanta maxima la care il poate soma este de 10 m, indiferent de ce putere/MED are oricare dintre jucatori.
c. Nu se poate soma mai mult de un jucator odata.
8. Sanctiuni
a. Pentru incalcarea oricarei reguli jucatorul va primi avertisment.
b. Daca va primii un avertisment asociat cu punctele de la 3.b. la 3.h. inclusiv, va fi eliminat de pe teren pentru restul zilei de joc.
c. Daca va primii 2 avertismente asociate cu acelasi punct din regulament, in mai putin de 1 luna sau 4 jocuri consecutive, va fi eliminat de pe teren in ziua respectiva. La urmatorul joc la care se prezinta, de la inceputul jocului si pana la sfarsit, NU va putea juca, NU va avea replica asupra sa si va purta tot timpul o vesta reflectorizanta. Exceptie pentru regulile din punctul 7 unde va fi eliminat dupa 4 avertismente.